سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه با طب سنتی بیماری سوزاک را درمان کنیم

 

 چگونه با طب سنتی بیماری سوزاک را درمان کنیم

درمان سوزاک ، درمان سوزاک در مردان

 

بیماری سوزاک یک بیماری منتقله جنسی و واگیردار بین مردان و زنان است و معمولا استفاده از آنتی بیوتیک ها برای درمان این بیماری تجویز می شود اما درمان های خانگی ساده و موثری هم برای خلاص شدن از سوزاک وجود دارد.

بیماری سوزاک چیست و با چه علائمی در زنان و مردان بروز می کند؟ 

بیماری سوزاک شایع ترین بیماری منتقله جنسی است ، می تواند در زنان و مردان اتفاق بیافتد و نباید با کلامیدیا، که یک بیماری مشابه و متمایز باکتریایی است، اشتباه گرفته شود.این بیماری توسط باکتری ایجاد می شود.درمان سوزاک

درمان سوزاک

در اغلب موارد، این پاتوژن بر گلو، راست روده و مجرای ادرار تأثیر می گذارد و باعث تورم دردناک، سوختگی و ترشحات سفیدی می شود.درمان استاندارد پزشکی برای این عفونت، استفاده دوره ای از آنتی بیوتیک ها است با این حال، اگر می خواهید بدانید که چگونه می توانید بیماری سوزاک خود را به طور طبیعی در خلوت خود درمان کنید، پس ما توصیه می کنیم که درمان های خانگی پیشنهاد شده در این بخش از سلامت نمناک را برای درمان سوزاک امتحان کنید.

 

بیماری سوزاک چیست؟

علائم بیماری سوزاک در زنان و مردان

تخمین زده شده است که بیش از نیمی از عفونت های ناشی از سوزاک ناشناخته است. به این دلیل است که این عفونت هیچ علائم قابل مشاهده ای در بیماران ندارد بنابراین، چرا برای درمان سوزاک بسیار مهم است، اگر علایمی ندارد؟ اثرات ناشی از سوزاک ممکن است در ابتدا کم باشد اما اگر بدون درمان باقی بماند، می تواند به شکل خطرناکی پیشرفت کند که می تواند عوارض مختلفی را ایجاد کند.

اگر شما خانم هستید، حتی می تواند به اندام های تناسلی شما آسیب برساند، باعث ناباروری، درد، بیماری التهابی لگن و خطر ابتلا به حاملگی خارج رحمی شود.همچنین با توجه به CDC، تعداد اسپرم در مردان را نیز کاهش می دهد بنابراین، آیا شما قربانی این عفونت شدید و در تعجب آن ماندید؟

از روی شانس خوبتان، بسیاری از درمان های خانگی برای سوزاک وجود دارد که می توانید خودتان استفاده کنید و مطمئن باشید که این بیماری از بین می رود اما اول، مهم است که تأیید شود که واقعا سوزاک است که از آن رنج می برید ؛ در متن زیر برخی از شایع ترین علائم دیده شده از بیمار سوزاک را آورده ایم.

 

علائم رایج بیماری سوزاک در مردان و زنان

علائم سوزاک در مردان

اگر شما مرد هستید، باید به دنبال علائم زیر در بدن خود باشید:

  • ادرار کردن همراه با درد یا سوزش ادرار با خونریزی.
  • ترشح غیر معمول از آلت تناسلی، معمولا سبز، زرد یا سفید رنگ.
  • ادرار مکرر و گلودرد.

علائم سوزاک در خانم ها

در خانم ها عفونت سوزاک ممکن است علائم زیر را ایجاد کند:

  • ترشحات غیر طبیعی واژن، گاهی اوقات همراه با بوی مخمر 
  • ادرار همراه با سوزش یا درد
  • افزایش ادرار
  • گلو درد
  • خارش واژن
  • مقاربت دردناک 
  • درد شدید شکم
  • تب
  • التهاب گردنه رحم

همیشه به یاد داشته باشید که علائم 2 تا 10 روز پس از آلوده شدن بروز می کنند ؛ گاهی می توانند تا حدود 30 روز در مردان به تأخیر بیافتند.در 20 درصد مردان و در حدود 80 درصد زنان عارضه بالینی وجود ندارد اگر شما دوست دارید بدانید که چگونه می توانید سوزاک را از بین ببرید تا برای بحث نکردن در مورد این موضوع خجالت آور با پزشک خود، درمان های خانگی زیر را برای سوزاک انجام دهید.

 

درد شدید شکم از علائم سوزاک در زنان

درمان های خانگی برای سوزاک و درمان سوزش ادرار

عصاره برگ زیتون

عصاره برگ زیتون یک درمان خانگی عالی برای درمان سوزاک است، به علت اینکه این یک ماده قدرتمند شناخته شده به عنوان اولئوروپین می باشد ، این ماده دارای خواص ضد میکروبی موثری است و حتی می تواند منجر به تخریب کامل پاتوژن مسئول سوزاک شود ، عصاره برگ زیتون به طور کامل عفونت را احاطه کرده و آن را به تدریج می کشد.

همچنین می توانید در سیستم ایمنی بدن خود، آن را به عنوان جایزه و تقویت کننده برای درمان دریافت کنید.سیستم ایمنی قوی تر نه تنها سوزاک را از سیستم شما بیرون می کشد، بلکه از عود شدن آن جلوگیری می کند.مطمئن شوید که تنها عصاره برگ اصلی زیتون را خریداری کنید، زیرا همه آنها به اندازه کافی موثر نیستند.

روغن پونه کوهی

دلیل اینکه شما باید از روغن پونه کوهی استفاده کنید این است که بسیاری از خواص مختلفی را داراست. نه تنها ضد میکروبی است، بلکه علیه قارچ، انگل ها و حتی ویروس ها موثر می باشد. روغن پونه کوهی به خاطر خواصش، برای کشتن باکتری ها شناخته شده است .

این روغن همچنین یک راه عالی برای تقویت سیستم ایمنی شما و بدن شما برای از بین بردن سوزاک است. بهترین راه برای استفاده از این روغن، ترکیب آن با عصاره کلوئید نقره ای و عصاره برگ زیتون است.هنگامی که با هم مخلوط شوند، هر سه جزء همکاری می کنند و اثرشان افزایش می یابد.

3 تا 4 قطره از این روغن جادویی را به 6 اونس آب اصافه کنید، تا به شما یک نوشیدنی دهد که بتواند یک درمان طبیعی برای سوزاک باشد.

پونه کوهی در انواع مختلفی موجود است مطمئن باشید بهترین هایش را انتخاب کنید.

 

درمان قطعی سوزاک با روغن پونه کوهی

مواد غذایی قلیایی

مواد غذایی قلیایی از مهم ترین چیزهایی است که باید در هنگام مبارزه با سوزاک به یاد داشته باشید، تا بتوانید محیط قلیایی بدن خود را حفظ کنید چطور می توان این تفاوت را ایجاد کرد؟این واقعیت وجود دارد که هیچ باکتری قادر به زنده ماندن در محیط قلیایی نیست .

خوشبختانه، ایجاد و حفظ محیطی قلیایی در بدن، بسیار آسان است تمام کاری که باید انجام دهید این است که شروع به خوردن غذاهایی غنی از خواص قلیایی کنید ؛ این غذاها ممکن است شامل:

دانه ها، لوبیا، دانه های کامل و حتی آجیل باشد.

میوه های تازه و سبزیجات غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی هستند، بنابراین فراموش نکنید که مقدار زیادی از آنها بخورید.

اگر شما گیاه خوار هستید، سبزیجات برگی مانند علف گندم، یونجه، علف چاودار و کلرلا می توانند مواد غذایی قلیایی عالی برای شما باشند، و اکنون آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

برگ های بامبو

برگ های بامبو یکی از درمان های خانگی برای سوزاک است که می تواند نتایج شگفت انگیزی را به وجود آورد ، این درمان کاملا برای استفاده امن است و هیچ خطری در ارتباط با آن وجود ندارد.بامبو در واقع یک گیاه طبیعی است که می تواند بسیاری از مشکلاتی مانند دیابت، دیسنتری، لوکوره، اسهال و البته سوزاک را درمان کند.

این برگ ها خواص فوق العاده ای دارند که می تواند باعث التهاب، درمان زخم و کاهش درد ناشی از سوزاک شود حتی به عنوان یکی از بهترین روش های درمان سوزاک در هر دو جنس مرد و زن دیده می شود.

 

برگ های بامبو از درمان های خانگی سوزاک

عسل درمان شیرین سوزاک

عسل به عنوان یکی از موثرترین داروهای خانگی برای درمان سوزاک در زنان و مردان شناخته شده است که توصیه می شود حتما امتحان کنید؛ هنگامی که عسل را به عنوان یک آنتی بیوتیک مصرف می کنید، فواید زیاد دیگری را نیز دریافت خواهید کرد پس در صورتی که شما از علائم بیماری سوزاک رنج می برید و می خواهید به طور طبیعی و در خانه آن را درمان کنید حتما از این ماده پرخاصیت استفاده کنید.

ماست

همه به خوبی از مزایای ماست آگاه هستیم ، ماست می تواند سیستم گوارش را بهبود بخشد و مهارت های شما را بدرخشاند و اثرات قابل توجهی بر سلامت و بیماریهای کلی شما مانند سوزاک دارد. گفته می شود ماست غنی از پروبیوتیک ها، کلسیم، پروتئین، ید، پتاسیم و بسیاری از ویتامین ها است.

همانطور که در هر تحقیقی وجود دارد، حتی می تواند عملکرد سیستم ایمنی را بهبود دهد. شما می توانید از چندین مورد از ماست استفاده کنید، اما راه مستقیم استفاده از آن این است که یک تامپون را در یک قاشق غذاخوری ماست سرد خیس کنید و آن را روی محل آسیب دیده قرار دهید.

به دلیل خواص خنک کننده آن، درد شما به تدریج کاهش می یابد و شما می توانید به راحتی ماست را از هر فروشگاه خریداری کنید و حتی می توانید آن را در خانه خود تهیه کنید.

 

خوردن ماست درمان موثر برای درمان سوزاک

مواد غذایی غنی از ویتامین C

ویتامین C که سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند ،برای شما مفید است و ویتامین C یکی از این موارد است.در واقع، به عنوان یکی از مهمترین و شاخص های غذاهای طبیعی برای بهبود عملکرد ایمنی بدن شما محسوب می شود و وقتی که بحث سوزاک می آید، ویتامین C می تواند به طور موثر در درمان مردان و زنان موثر باشد بنابراین، تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که ویتامین C را با غذای خاصی مانند اسفناج، کلم بروکلی و میوه های مرکبات دریافت کنید. طبق یک تحقیق، این ویتامین همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان کار می کند و بدین معناست که می تواند درد و التهاب همراه با سوزاک را از بین ببرد.

سیر

چگونه می توان سوزاک را با سیر درمان کرد - سیر یک گیاه ضد باکتریایی است و می تواند سوزاک را درمان کند این شامل یک جزء به نام آلیسین است که مسئول مبارزه با سوزاک و بازگرداندن حالت سالم بدن می باشد.

چگونه می توان سوزاک را با سیر درمان کرد

قرص هاو مکمل های زیادی از سیر در داروخانه ها وجود دارد که برای این هدف ما مناسب هستند، و لطفا طبق دستور پزشک مصرف کنید.

برای درمان سوزاک سیر زیادی لازم نیست. اول با اضافه کردن سیر در آشپزی تان شروع کنید.

اگر دوست ندارید آن را دهانی مصرف کنید، یک خمیر را با خرد کردن چند سیر تهیه کنید و از آن به عنوان یک لوسیون برای درمان ناحیه آسیب دیده استفاده کنید.

 

گیاه ضد باکتریایی سیر برای درمان سوزاک

زینک (روی)

زینک سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و بدن را قادر به مبارزه با عفونت سوزاک می کند ، وجود روی در رژیم غذایی روزانه بسیار آسان است.خوردن مرغ، دانه کنجد و صدف ها باعث افزایش ذخایر روی بدن می شود ، مصرف شکلات تلخ می تواند این کار را انجام دهد و شما را قادر به مبارزه با این بیماری می کند.

سرکه سیب

سرکه سیب یکی از قوی ترین درمان های خانگی برای مردان و زنان است. علاوه بر سوزاک، آن را اغلب برای درمان عفونت مخمری استفاده می کنند وچند راه برای استفاده از سرکه سیب برای درمان سوزاک وجود دارد.

چگونه از سرکه سیب برای درمان سوزاک استفاده کنید

شما می توانید سرکه سیب را با روغن نارگیل مخلوط کنید و آنها را کاملا هم بزنید.

این مخلوط را به مناطق آسیب دیده بزنید و سپس با بانداژ ببندید.

این مخلوط نیز می تواند در داخل یک تامپون جذب مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه بر این، می توانید حدود یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به وان حمام خود اضافه کنید تا از این عفونت خلاص شوید.

اگر نمی توانید سرکه سیب پیدا کنید، سعی کنید این فرآیندها را با استفاده از سرکه سفید ساده انجام دهید.

 

سرکه سیب بهترین درمان خانگی سوزاک

رزماری

برای درمان سوزاک با نسخه های گیاهی طب سنتی می توانید از رزماری استفاده کنید به این روش که :

1 قاشق غذاخوری رزماری خشک شده را به یک فنجان آب اضافه کنید و سپس آن را دو بار در روز مصرف کنید.

جلبک

آیا می دانید که جلبک های خاصی هستند که می توانند با موفقیت عفونت های سوزاک را درمان کنند؟ برطبق تحقیقات منتشر شده در مجله خاورمیانه آسیایی گرمسیری، گونه های مختلفی از جلبک وجود دارند، مانند کلوروکوکوم که شامل ترکیبات خاصی است که دارای قدرت ضد میکروبی میباشد.این ترکیبات به عنوان کاروتنوئید شناخته می شوند و گفته می شود که رنگدانه های محلول در چربی اغلب در جلبک ها یافت می شود.

استفاده از کاروتنوئید ها می تواند وضعیت کلی سلامت شما را در برابر بیماری های حاد و مزمن مختلف بهبود بخشد به این دلیل است که کاروتنوئید ها آنتی اکسیدان هستند و می توانند سیستم شما را از اکسیداسیون و رشد سلولی نامنظم محافظت کنند.

گفته می شود اکسیداتیو استرسی یکی از عواملی است که در پیشرفت بیماری های مختلف مانند سوزاک هستند، و آنتی اکسیدان هایی نظیر کاروتنوئیدها می تواند به طور فعال آنها را متوقف کند.

 

درمان سوزاک در مردان و زنان با جلبک

میوه گایابانو

میوه گویابانو یکی از موثر ترین و طبیعی ترین درمان های خانگی برای سوزاک است ، استفاده از آن بسیار آسان است و تلاش زیادی نمی خواهد فقط میوه گایابانو را به دست آورید، عصاره آن را بگیرید و آن را به راحتی بنوشید.

متابولیت ها و عصاره های گیاه گایابانو گفته می شود خواص بسیار مفیدی مانند آنتلوستین، که ضد التهاب، ضد زخم و ضد باکتری ایت، دارند. همچنین میوه ها برای تخریب رادیکال های آزاد مفید هستند. با تمام این خصوصیات، میوه گایابانو یک درمان عالی برای درمان عفونت سوزاک است علاوه بر این، ویتامین b و b1 موجود در این میوه می تواند علائم این عفونت را کاهش دهد.

بادام زمینی و تخمه آفتابگردان

این دانه ها و مغزها نیز در میان بهترین درمان های سوزاک هم در زنان و هم در مردان قرار می گیرند پس توصیه می کنیم این خوراکی ها را سعی کنید به رژیم غذایی تان اضافه کنید.

 

تخمه آفتابگردان موثر در درمان سوزاک

مراقبت های بهداشتی از خود

بهداشت مناسب، مطمئن ترین و ساده ترین راه پیشگیری از عفونت ها و سرعت بخشیدن به روند بهبود است.

اگر از سوزاک رنج می برید، حتما از بهداشت شخصی خود مراقبت می کنید.

رطوبت، محیط را برای رشد باکتری ها را فراهم می کند.

بنابراین، محل تناسلی خود را همیشه خشک و تمیز نگه دارید.

اگر تمایل زیادی به عرق کردن طبیعی دارید، سعی کنید از پودر ضد باکتریایی غیر معطر در اندام تناسلی استفاده کنید.

این کار نه تنها باعث حفظ سلامتی می شود، بلکه خشکی منطقه را نیز حفظ می کند.

باکتری های عفونی قادر نخواهند بود که رشد کنند و یا پرورش یابند و در نهایت به آرامی از بین می روند. همیشه لباس های زیر خشک و مناسب بپوشید.

شناگران باید بلافاصله پس از جلسات شنای خود، لباس های شنایشان را فوری عوض کنند.

 

مراقبت های بهداشتی برای درمان بیماری سوزاک

گل اکیناسه

اثرات مفید اکیناسه در بدن ما اثرات طولانی دارد ، به عنوان یک درمان گیاهی معمول برای سرماخوردگی، سرفه، آلرژی بهار، آنفولانزا و عفونت های تنفسی در نظر گرفته شده است.آیا می دانستید که می تواند بسیاری از مشکلات دیگر را نیز درمان کند؟

علاوه بر موثر بودنش در برابر ویروس ها و قارچ ها، اکیناسه دارای خواص آنتی بیوتیک قوی می باشد و این بدان معنی است که می تواند باکتری ها را از بین ببرد و از عفونت های مختلف خلاصتان کند همچنین سیستم ایمنی بدن شما را تحریک می کند و آن را در کشتن باکتری هایی که باعث سوزاک شدند، کمک می کند.

فراموش نکنید که این گیاه طبیعی را در حالت معمول خود بکار ببرید، تا از سوزاک سریع خلاص شوید.

جعفری و کرفس

کرفس و جعفری، از درمان های خانگی طبیعی برای سوزاک در مردان و زنان است ، این سبزی غنی از یک ماده شیمیایی خاص به نام فلاونوئیدها است.

گفته می شود فلاونوئیدها دارای خواص ضدباکتریایی هستند و می توانند با موفقیت باعث درمان سوزاک شوند.

همچنین کرفس یک منبع غنی از پلی ساکارید ها و آنتی اکسیدان ها می باشد که می تواند سلامت شما را حفظ کند و علائم خاص سوزاک مانند التهاب را کاهش دهد.

برای کرفس یک تحقیق توسط مجله داروسازی و فارماکولوژی نشان داد که برخی از اجزای ضد میکروبی در بذر کرفس وجود دارد.

جعفری و کرفس غذاهای سالمی هستند و شما باید آنها را در رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید تا درمان عفونت سوزاک را به طور طبیعی شروع کنید.

 

جعفری و کرفس یک درمان طبیعی برای بیماری سوزاک

نقره کلوئیدی

نقره کلوئیدی برای خواص قوی آنتی باکتریال و خواص شفا دهندگی اش، به ویژه در بافت های نرم، معروف است ، نقره کلوئیدی می تواند رشد سلول را بهبود دهد و تنفس چگونه زندگی جدیدی را به سلول های مجروح می آورد.

چگونگی استفاده از نقره کلوئیدی برای سوزاک

یک وان را آماده کنید و چند قطره نقره کلوئیدی به آن اضافه کنید.

هر روز برای درمان عفونت درمان خود از قسمت های آسیب دیده استفاده کنید.

در عوض، یک لیوان قاشق چایخوری از نقره کلوئیدی را در یک لیوان آب مخلوط کنید و محلول را پنج بار در روز برای مدت سه ماه بخورید.

پیاز

پیاز مربوط به سیر است و دارای خواص دارویی مشابهی با سیر می باشد یک سبزی ضد باکتریایی است و می تواند به درمان سوزاک کمک کند.شبیه به سیر، حاوی یک جزء به نام آلیسین است که می تواند با باکتری سوزاک مبارزه کند و سلامتی شما را بازیابی کند.

چگونگی استفاده از پیاز برای درمان سوزاک

آلیسین در فرم مکمل موجود است. مکمل ها را روزانه مصرف کنید یک گزینه راحت تر استفاده از پیاز بیشتر در آشپزی خودتان است و سعی کنید به خوردن پیاز خام بیشتر عادت کنید.

سپس پیاز را ریز ریز کنید تا به صورت خمیر درآید و آن را به صورت موضعی اعمال کنید ، این لوسیون می تواند برای درمان تمام مناطق آسیب دیده استفاده شود.

 

پیاز به درمان بیماری سوزاک کمک می کند

چگونگی جلوگیری از سوزاک

مهم است که شما در هنگام درمان سوزاک به نکات خاصی توجه داشته باشید تا از عود شدن آن در آینده جلوگیری کنید برای این منظور، گام هایی وجود دارد که باید در یک زمان دنبال کنید.به طور کلی، واکنش های جنسی از طریق تماس جنسی تنها راه تضمین شده برای جلوگیری از عود سوزاک است.

استفاده از کاندوم

استفاده از کاندوم یک روش آسان و مطمئن برای جلوگیری از عود شدن سوزاک است.کاندوم را می توان به راحتی از بازار خریداری کرد و برای مرد و زن در دسترس است ، همیشه قبل از رابطه جنسی از کاندوم تازه استفاده کنید.

بحث در مورد STDs

مهم است که قبل از شروع یک رابطه فیزیکی با شربک زندگیتان، در مورد stds صحبت کنید ؛مطمئن شوید که آیا او برای ایجاد یک STD مانند سوزاک آسیب پذیر است یا خیر. در نظر داشته باشید که افراد ممکن است یک عفونت سوزاک فعال داشته باشند حتی بدون اینکه متوجه شوند.

از طرفتان خیالتان راحت باشد و ایمن باشید و همیشه شریک زندگی خود را چک کنید از نظر پزشکی. ممکن است صحبت کردن در این باره ناراحت کننده باشد، اما برای امنیت شما ضروری است.

جلوگیری از تماس فیزیکی با یک فرد آلوده

اگر شریک زندگی شما شکایت هایی از بثورات یا زخم هایی در اطراف ناحیه تناسلی خود داشته باشد و هنگام ادرار احساس درد کند، از داشتن هر گونه تماس جنسی با او در یک زمان اجتناب کنید و او را درمان کنید.

 

دوری از تماس با فردی که مبتلا به بیماری سوزاک است

برای سوزاک مرتب آزمایش دهید

برای مردان و زنان نیز به طور مرتب آزمایشات غربالگری برای سوزاک بسیار مهم است به طور کلی، غربالگری سالانه باید انجام شود.

بیشتر مراقب باشید

اگر شما با تشخیص و درمان با سوزاک مواجه شده اید، وقت آن است که مسئول باشید که آن را گردن شخصی دیگر نیاندازید. از داشتن رابطه جنسی حداقل 7 روز پس از اینکه عفونت شما تمام شود، خودداری کنید این نه تنها شانس گسترش این بیماری شما را به حداقل می رساند، بلکه از عود شدن آن نیز جلوگیری می کند.

چشمهایتان را لمس نکنید

اگر شما عفونت سوزاک فعال دارید، مراقب باشید که چشم خود را بلافاصله پس از تماس با همسران و یا همسران آلوده خود دست نزنید. این امر، گسترش عفونت را به چشمان شما منتقل نیکند و عوارض را افزایش می دهد.

 

منبع : contagious-diseases